FAQ

Voor stijlvolle herenkleding moet u bij Wellens Men zijn. Kom eens langs in onze winkel in Herentals en ontdek onze uitgebreide collectie.
Daarnaast kan u online een bestelling plaatsen via onze webshop. Het is snel, veilig en eenvoudig, waar wacht u dus nog op?

U kan onze klantenservice contacteren door te mailen naar klantenservice@wellensmen.be of te bellen naar+32(0)14 21 14 41 tijdens de onderstaande openingsuren;

Maandag: 13.00u tot 18.30u
Dinsdag tot donderdag: 09.30u tot 18.30u doorlopend
Vrijdag: 09.30 tot 19.00u doorlopend
Zaterdag: 09.30u tot 18.30u doorlopend
Zondag: 09.30u tot 12.00u
Feestdagen gesloten

 

Klantenservice

Tel:+32 (0)14 21 14 41

E-mail:klantenservice@wellensmen.be

Let op!

  • Gratis verzending vanaf 75 euro
  • 2 weken gratis omruilen in onze winkel
  • Veilig online betalen

 

Over Wellens Men

Historiek

In 1939 startten Louis Wellens en Mathilde Vissers een kledingzaak. Mathilde was naaister en verkocht vooral maatwerk. Kwaliteit stond van in het begin op de eerste plaats.

De winkel was een schot in de roos en al snel moest men op zoek gaan naar een groter pand. De Nederrij in Herentals was de ideale locatie. Onder leiding van de twee kinderen van Louis en Mathilde, Dore en Margriet Wellens, werd het assortiment stelselmatig uitgebreid. Daarom waren er tussen 1951 en 1968 maar liefst 7 uitbreidingen. Uiteindelijk werd in 1968 de winkel opgesplitst in een afdeling voor heren en een voor dames.

In de jaren tachtig startte de derde generatie met het uitbouwen van de zaak. Carl Wellens bracht Wellens Men naar ongekende hoogte en Ingrid van Laer maakte van Wellens Women een bekend adres voor fashionista’s.

Route

Komende van Eindhoven, richting Turnhout, afrit 21 - Lille.
Komende van Antwerpen,richting Hasselt, afrit 20 - Herentals.
Komende van Hasselt, richting Antwerpen, afrit 22 - Olen.
Aan de ring te Herentals,richting Lichtaart - Kasterlee volgen.

Service

Klantenservice is bij Wellens Men een erezaak. Onze werknemers staan altijd voor u klaar om u te helpen bij uw keuze.
Ook voor tips en advies kan u bij hen terecht. En om zeker te zijn van een aangename pasvorm, zijn retouches bij ons gratis*.
Tenslotte is onze winkel uitgerust met een gezellige wachtruimte. Hier kan u terecht voor een drankje om het wachten een beetje aangenamer te maken.

*Uitgezonderd tijdens solden.

Bestellen

Bestellen vanuit het buitenland

U kan bestellen vanuit België, Luxemburg, Nederland en Frankrijk. Wanneer u een adres opgeeft buiten deze landen, kan de bestelling geweigerd worden.

Een bestelling plaatsen

Alle producten op de website kunnen online aangekocht worden. U kan veilig betalen met Ogone. Een account aanmaken is niet verplicht.
De levering is daarnaast steeds gratis vanaf een bestelling van 75€.
Bij een bestelling onder de 75 € wordt een verzendkost van 7.5€ aangerekend. Dit geldt voor bestelling vanuit België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk.

Kies het gewenste product uit in de juiste maat

  • Voeg het toe aan het winkelmandje
  • Ga naar mijn winkelmandje
  • U krijgt een overzicht van de aangekochte producten
  • Kies afrekenen
  • Vul al je gegevens in
  • Ga door naar de kassa
  • Ga naar de betalingsmodule en kies een betaalmiddel

Wanneer u via de website een bestelling heeft geplaatst en u een correct e-mailadres opgaf, dan ontvangt u een bevestiging dat wij uw bestelling goed hebben ontvangen.

Een bestelling volgen

Wanneer wij uw pakje hebben verzonden, ontvangt u een verzendingsmail met een trackingnummer.
Met dit nummer kan u uw bestelling volgen via de website van Bpost.

Een cadeaubon bestellen

Wellens Men biedt u 2 verschillende types cadeaubonnen;

Een cadeaubon by Mail: een online aan te kopen cadeaubon waarmee enkel online kan aangekocht worden. Uw cadeaubon krijg je na bestelling direct in je mailbox.

Een cadeaubon by Post: een online aan te kopen cadeaubon die door ons opgemaakt wordt en verstuurd wordt naar het adres dat jij opgeeft. Deze bon kan enkel in de winkel opgekocht worden.

Deze cadeaubonnen zijn geschikt voor elke gelegenheid. Wanneer u opzoek bent naar een succesvol cadeau, bent u bij Wellens Men aan het juiste adres.

Wat is het verschil tussen een cadaeubon per mail en een cadeaubon via post.

De cadeaubon By mail ontvang je kortelings na je bestelling, deze is enkel geldig voor online aankopen.
De cadeaubon By post wordt naar jou of naar de gelukkige ontvanger opgestuurd en geldt enkel voor aankopen in de winkel ‘Wellens Men’ en niet online.

Betaling

Betalingsmogelijkheden

Om uw aankopen te betalen in de webshop, kan u online betalingen doen via het beveiligde systeem van Ogone. 
Nadat u een betaalmiddel geselecteerd heeft, komt u terecht op de beveiligde website van Ogone. 
Hier moet u uw betaalgegevens ingeven. Meteen na de betaling ontvangt u een bevestiging van de betaling door Ogone.

Intracommunautaire levering

Neem voor u uw bestelling plaatst contact op met onze klantenservice op het nummer naar +32 (0)14/21.14.41 of mail naar klantenservice@wellensmen.be  Zij helpen u graag verder.

Kan ik een factuur ontvangen voor mijn bedrijf

Bij elke aankoop heb je de mogelijkheid een factuur aan te vragen.
Indien je dit wenst vink je het vakje ‘factuur’ aan bij het invullen van je gegevens.

Online betalen met een cadeaubon

Met de cadeaubon ‘by mail’ kan er enkel online op onze webshop betaald worden.
De cadeaubon ‘by post’ is een bon die je enkel in de winkel kan gebruiken .

Prijs webshop en winkel

De prijzen in de webshop zijn dezelfde als de prijzen in de winkel.

Wat als mijn betaling geweigerd wordt?

De weigering van een betaling kan uitsluitend gebeuren door je bank, Wellens Men komt hier niet in tussen.
Afhankelijk van de betaalmethode die je gekozen hebt, krijg je ook een reden voor de weigering.
Je kan vervolgens contact opnemen met je bank of een andere betaalmethode kiezen.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het beheer van jouw bestelling, de dienst na verkoop en om informatie over Wellens Men op te sturen.
Gegevens worden in geen geval doorgegeven aan derden. Voor meer informatie kan je ons 'Privacybeleid' raadplegen.

Zijn mijn betalingen beveiligd?

Voor de beveiliging van je betalingen werken wij samen met Ogone.
Het beveiligingssysteem dat door Ogone gebruikt wordt is één van de meest betrouwbare en beveiligde ter wereld.
Wellens Men heeft geen toegang tot de confidentiële betalingsgegevens van onze klanten en slaat deze ook niet op.

Verzending

Bij de levering is er niemand thuis

Indien u niet thuis bent op het moment van levering, zal Bpost een briefje achterlaten.
Met dit bewijs kan u uw levering volgens de instructies van Bpost afhalen in het postkantoor.

Er is iets mis met een artikel

Indien er een probleem is met uw bestelling, contacteer dan binnen de 7 dagen na ontvangst onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be of telefonisch via +32(0)14/21.14.41 met vermelding van uw ordernummer en het probleem.

Wij behandelen onze verzendingen met de grootste zorg, maar soms kan er al eens iets mislopen. Als je een product ontvangt dat niet overeenkomt met wat je besteld hebt, kan je dit terugsturen volgens de normale retourprocedure. Zodra wij het teruggestuurde product ontvangen in goeie staat storten wij het totaal betaalde bedrag (incl. verzendingskosten) terug of wij bezorgen je alsnog het juiste product,indien dit nog in voorraad is.

Er ontbreekt iets bij mijn bestelling

Contacteer binnen de 7 dagen na ontvangst onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be of telefonisch via +32 (0)14/21.14.41 met vermelding van uw ordernummer, wij helpen u graag verder.

Hoe word ik op de hoogte gebracht van de levering van mijn bestelling?

Zodra je pakket klaar ligt om te verzenden, versturen we een e-mail met daarin een tracking code om je pakket te volgen.

Hoe worden mijn aankopen geleverd?

De levering van je bestelling gebeurt via B-post op een adres naar keuze: aan huis, op kantoor.

Mijn bestelling volgen

Wanneer de verwerking van uw pakje is afgerond, ontvangt u een bevestigingsmail met een trackingnummer.
Met dit nummer kan u uw bestelling volgen via de website van Bpost.

Pakket niet ontvangen

Is de postkoerier al langs geweest wanneer u niet thuis was?
Kijk nogmaals in uw brievenbus voor een briefje van Bpost.
Zit er een feestdag of weekend tussen uw bestelling en levering?
Dan kan dit een dag langer duren.
Indien de verwachte leveringstijd verstreken is , contacteer onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be of telefonisch via +32 (0)14/21.14.41 met vermelding van uw ordernummer, wij helpen u graag verder.

Verzendkosten

De verzending is volledig gratis per bestelling boven de 75€ voor België, Luxemburg, Nederland en Frankrijk.
Bij het terugzenden van een product liggen de gehele verzendingskosten bij de consument zelf; wanneer u komt ruilen in de winkel is dit volledig gratis.
Bij een bestelling onder de 75 € wordt een verzendkost van 7.5€ aangerekend. Dit geldt voor bestelling vanuit België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wellens Men doet er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te leveren. Een bestelling die op werkdagen voor 14u wordt geplaatst, wordt in principe binnen de 48 uur geleverd in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg.

Opgelet: een bestelling geplaatst tijdens het weekend wordt pas op maandag verzonden.

In drukke periodes zoals de eindejaars periode of de solden is het mogelijk dat de levertermijnen iets langer zijn.

Retouren

Een artikel terugsturen

Bent u niet tevreden met uw gekochte product of is de maat niet goed, dan kan u;

  • Afgeven in de winkel
  • Terugsturen via Bpost ( voor eigen rekening )

Afgeven in de winkel

U kan uw bestelling afgeven in onze winkel binnen de 14 dagen na levering. Hiervoor kondigt u uw teruggave eerst telefonisch of via mail aan bij onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be of via +32(0)014 21 14 41 vermeld tevens uw ordernummer.Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Indien je de goederen wilt terugsturen zoals hierboven omschreven. Deze mag je enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen teruggeeft, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdend met onze instructies hieronder.  Als de door ons geleverde goederen een beveiliging of verzegeling dragen en deze is beschadigd of verwijderd, nemen wij de goederen niet terug.

Terugsturen via Bpost

Wanneer u een artikel wilt opsturen via Bpost dient het product binnen de 14 dagen terug gezonden te worden naar Wellens Men Lichtaartseweg 2/1 2200 Herentals nadat er een mail is verstuurd naar klantenservice@wellensmen.be om de retour aan te kondigen. Bij het terugsturen via post is de klant zelf volledig verantwoordelijk voor de verzendingskosten. De voorwaarden om een bestelling terug te sturen en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop. Bij het terugsturen van een product zal Wellens Men binnen de 30 dagen het betaalde bedrag terugstorten. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wilt kunnen terugsturen via post, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat, rekening houdend met onze instructies hieronder.  Als de door ons geleverde goederen een beveiliging of verzegeling dragen en deze is beschadigd of verwijderd, nemen wij de goederen niet terug.


Zullen in geen geval teruggenomen worden

  • Artikelen waarvan de beveiliging is verbroken
  • Gedragen artikelen of gewassen artikelen
  • Schoenen met (licht) beschadigde zolen
  • Artikelen zonder oorspronkelijke verpakking
  • Artikelen en schoenen waarvan toebehoren zoals zolen, veters, extra zakjes ontbreken
  • Cadeaubonnen kunnen niet worden geretourneerd

Wanneer wij uw retour goed hebben ontvangen doen we al het mogelijke om het door u betaalde bedrag zo snel mogelijk terug te storten.
Het product dat je terugstuurt moet voldoen aan alle voorwaarden. (in nieuwe staat, originele verpakking, niet gedragen of gewassen en voorzien van ons beveiligingslabel…)
Enkel het werkelijk betaalde bedrag wordt terugbetaald.

Hiervoor dient u uw bankgegevens in te vullen op het retourformulier.

 

Hoeveel tijd heb ik om een artikel te retourneren?

Je kan een bestelling retourneren tot 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Kan ik een cadeaubon retourneren?

Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd of geruild worden voor contant geld of andere vormen van betaling, ook niet gedeeltelijk.

Krijg ik mijn geld terug bij een retour

Wanneer wij uw retour goed hebben ontvangen doen we al het mogelijke om het door u betaalde bedrag zo snel mogelijk terug te storten.
Het product dat je terugstuurt moet voldoen aan alle voorwaarden. (in nieuwe staat, originele verpakking, niet gedragen of gewassen en voorzien van ons beveiligingslabel…)
Enkel het werkelijk betaalde bedrag wordt terugbetaald.

Hiervoor dient u uw bankgegevens in te vullen op het retourformulier.

Retourkosten

Bij het terugzenden van een product liggen de gehele verzendkosten bij de consument zelf. Wanneer u komt ruilen in de winkel is dit volledig gratis.

Klantenservice

Hoe aanmelden als nieuwe klant?

Om je aan te melden als nieuwe klant klik je op ‘registeren’.
Vervolgens vragen we je om een aantal gegevens aan te vullen om je registratie volledig te maken.
Telkens wanneer je een bestelling plaatst heb je de mogelijkheid om je gegevens aan te passen en om een nieuw leveringsadres toe te voegen of een bestaand adres aan te passen.

Hoe ben ik zeker dat mijn bestelling geplaatst is?

Zodra je bestelling geplaatst is en je betaling bevestigd, ontvang je een e-mail met een overzicht van je bestelling.
Je ontvangt een volgende e-mail zodra je pakket klaar ligt voor verzending.

Hoe kies ik de juiste maat?

Bij sommige artikelen vind je een link naar een maattabel.
Deze tabel helpt u om de juiste maat te kiezen.

Hoe meld ik een klacht?

Dit kan u door een mail te versturen naar klantenservice@wellensmen.be of te bellen naar 014.21.14.41 tijdens de onderstaande openingsuren.

Maandag: 13.00u tot 18.30u
Dinsdag tot donderdag: 09.30u tot 18.30u doorlopend
Vrijdag: 09.30 tot 19.00u doorlopend
Zaterdag: 09.30u tot 18.30u doorlopend
Zondag: 09.30u tot 12.00u
Feestdagen gesloten

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je een nieuw wachtwoord aanvragen.
Hiervoor kies je ‘Je wachtwoord vergeten?’ onder het tabje ‘wachtwoord.
Je ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

Webshop van Wellens Men contacteren

U kan onze klantenservice contacteren door te mailen naar klantenservice@wellensmen.be of te bellen naar +32(0)14 21 14 41 tijdens de onderstaande openingsuren;

Maandag: 13.00u tot 18.30u
Dinsdag tot donderdag: 09.30u tot 18.30u doorlopend
Vrijdag: 09.30 tot 19.00u doorlopend
Zaterdag: 09.30u tot 18.30u doorlopend
Zondag: 09.30u tot 12.00u
Feestdagen gesloten

 

Klantenservice

Tel:+32 (0)14 21 14 41

E-mail:klantenservice@wellensmen.be

Ons Assortiment

Nauwkeurigheid foto's

Wij hebben een professionele fotostudio om foto's te maken van alle producten.
De kleur/pasvorm die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur/pasvorm van het artikel.
Wij doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt

Prijsverschil winkel en webshop

De prijzen in de webshop zijn dezelfde als de prijzen in de winkel.

Wat als artikelen niet meer voorradig zijn?

Wellens Men verkoopt voornamelijk exclusieve merken waardoor er vaak slechts één artikel per maat beschikbaar is.
Wanneer de artikel(len) die u bestelde, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de winkel voorrang.
Pas wanneer u een bevestigingsmail van ons heeft ontvangen, zijn de artikelen definitief van u.
Wanneer producten niet meer voorradig zijn, ontvangt u hierover een mail.
Wij storten het door u betaalde bedrag dan zo snel mogelijk terug.

Wettelijke garantie

Conformiteit en Garantie

  • Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product.  Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande wetten.
     
  • Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed die al bij de levering aanwezig waren, tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen.
     
  • Voor zover dit mogelijk en redelijk is, hebt u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.
     
  • Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden zal u zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.

Zijn er promoties of solden op deze webshop?

Je vindt op deze web shop van Wellens Men voorlopig geen solden of promoties.

Op de webshop wordt geen enkele vorm van korting of promotie toegekend.