Als je andere vragen hebt, stuur ze dan naar klantenservice@wellensmen.be.

Filter
Alle
  • Alle
  • Bestellen
  • Betaling
  • Verzending
  • Retouren
  • Klantenservice
  • Ons Assortiment
  • Klachten
  • Wettelijke garantie

Bestellen

U kan bestellen vanuit België, Luxemburg, Nederland,Duitsland en Frankrijk. Wanneer u een leveradres opgeeft buiten deze landen, kan de bestelling geweigerd worden.

Alle producten op de website kunnen online aangekocht worden. U kan veilig betalen met Ogone. Een account aanmaken is niet verplicht.

De levering is daarnaast steeds gratis vanaf een bestelling van €75. Bij een bestelling onder de €75 wordt een verzendkost van €7,50 aangerekend.
Dit geldt voor bestelling vanuit België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk.

  • Voeg het toe aan het winkelmandje
  • Ga naar mijn winkelmandje
  • U krijgt een overzicht van de aangekochte producten
  • Kies afrekenen
  • Vul al je gegevens in
  • Ga door naar de kassa
  • Ga naar de betalingsmodule en kies een betaalmiddel

Wanneer u via de website een bestelling heeft geplaatst en u een correct e-mailadres opgaf, dan ontvangt u een bevestiging dat wij uw bestelling goed hebben ontvangen.

Wanneer wij uw pakje hebben verzonden, ontvangt u een verzendingsmail met een trackingnummer. Met dit nummer kan u uw bestelling volgen.

De cadeaubon by Mail: een online aan te kopen cadeaubon die je direct krijgt na je bestelling in je mailbox.

De cadeaubon is geschikt voor elke gelegenheid. Wanneer u opzoek bent naar een succesvol cadeau, bent u bij Wellens Men aan het juiste adres.

Betaling

Neem voor u uw bestelling plaatst contact op met onze klantenservice op het nummer naar +32 (0)14 21 14 41 of mail naar klantenservice@wellensmen.be  Zij helpen u graag verder.

Bij elke aankoop heb je de mogelijkheid een factuur aan te vragen. Indien je dit wenst vink je het vakje ‘factuur’ aan bij het invullen van je gegevens.

Voeg je cadeaubon code in alvorens je afrekent. Deze kan je terug vinden op zowel de cadeaubon via mail als de cadeaubon via post.

De prijzen en stock in de webshop zijn dezelfde als de prijzen in de winkel.

De weigering van een betaling kan uitsluitend gebeuren door je bank, Wellens Men komt hier niet in tussen. Afhankelijk van de betaalmethode die je gekozen hebt, krijg je ook een reden voor de weigering. Je kan vervolgens contact opnemen met je bank of een andere betaalmethode kiezen.

Persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het beheer van jouw bestelling, de dienst na verkoop en om informatie over Wellens Men op te sturen. Gegevens worden in geen geval doorgegeven aan derden. Voor meer informatie kan je ons 'Privacybeleid' raadplegen.

Voor de beveiliging van je betalingen werken wij samen met Mollie. Het beveiligingssysteem dat door Mollie gebruikt wordt is één van de meest betrouwbare en beveiligde ter wereld. Wellens Men heeft geen toegang tot de confidentiële betalingsgegevens van onze klanten en slaat deze ook niet op.

Verzending

Indien u niet thuis bent op het moment van levering, zal de koerier een briefje achterlaten. Met dit bewijs kan u uw levering volgens opnieuw inplannen of afhalen in een postpunt.

Indien er een probleem is met uw bestelling, contacteer dan binnen de 7 dagen na ontvangst onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be of telefonisch via +32 (0)14 21 14 41 met vermelding van uw ordernummer en het probleem.

Wij behandelen onze verzendingen met de grootste zorg, maar soms kan er al eens iets mislopen. Als je een product ontvangt dat niet overeenkomt met wat je besteld hebt, kan je dit terugsturen volgens de normale retourprocedure. Zodra wij het teruggestuurde product ontvangen in goeie staat storten wij het totaal betaalde bedrag (incl. verzendingskosten) terug of wij bezorgen je alsnog het juiste product, indien dit nog in voorraad is. Als je pakje bij levering beschadigd is dient je dit te weigeren.

Contacteer binnen de 7 dagen na ontvangst onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be of telefonisch via +32 (0)14 21 14 41 met vermelding van uw ordernummer, wij helpen u graag verder.

Zodra je pakket klaar ligt om te verzenden, versturen we een e-mail met daarin een tracking code om je pakket te volgen.

De levering van je bestelling gebeurt via een koerier op een adres naar keuze: aan huis, op kantoor. Je kan eveneens de optie 'afhalen in winkel kiezen' bij deze optie krijg u mailtje wanneer uw artikel klaar ligt om af te halen.

Wanneer de verwerking van uw pakje is afgerond, ontvangt u een bevestigingsmail met een trackingnummer. Met dit nummer kan u uw bestelling volgen via de website van de koerier.

Is de postkoerier al langs geweest wanneer u niet thuis was?

Kijk nogmaals in uw brievenbus voor een briefje.

Zit er een feestdag of weekend tussen uw bestelling en levering? Dan kan dit een dag langer duren.

Indien de verwachte leveringstijd verstreken is , contacteer onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be of telefonisch via +32 (0)14 21 14 41
met vermelding van uw ordernummer, wij helpen u graag verder.

De verzending is volledig gratis per bestelling boven de €75 voor België, Luxemburg, Nederland, Duitsland en Frankrijk.

Bij het terugzenden van een product liggen de gehele verzendingskosten bij de consument zelf; wanneer u komt ruilen in de winkel is dit volledig gratis.

Bij een bestelling onder de €75 wordt een verzendkost van €7,50 aangerekend. Dit geldt voor bestelling vanuit België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk

Wellens Men doet er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Een bestelling die op werkdagen voor 14u wordt geplaatst, wordt in principe binnen de 48 uur geleverd in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg.

Opgelet: een bestelling geplaatst tijdens het weekend wordt pas op maandag verzonden.

In drukke periodes zoals de eindejaar periode of de solden is het mogelijk dat de levertermijnen iets langer zijn.

Retouren

Een artikel terugsturen

Bent u niet tevreden met uw gekochte product of is de maat niet goed, dan kan u;

  • Afgeven in de winkel
  • Terugsturen via Bpost, PostNL of koerier naar keuze. ( voor eigen rekening )

Tijdens de eindejaars periode hanteren wij een langere retour termijn van 21 Dagen.

Afgeven in de winkel

U kan uw bestelling afgeven in onze winkel binnen de 14 dagen na levering. Hiervoor kondigt u uw teruggave eerst via mail aan bij onze klantenservice via klantenservice@wellensmen.be vermeld tevens uw ordernummer. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Indien je de goederen wilt terugsturen zoals hierboven omschreven. Deze mag je enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen teruggeeft, moet dit met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en rekening houdend met onze instructies hieronder. Als de door ons geleverde goederen een beveiliging of verzegeling dragen en deze is beschadigd of verwijderd, nemen wij de goederen niet terug.
Dit om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne

Terugsturen via koerier

Wanneer u een artikel wilt opsturen dient het product binnen de 14 dagen terug gezonden te worden naar Wellens Men Lichtaartseweg 2/1 2200 Herentals nadat er een mail is verstuurd naar klantenservice@wellensmen.be om de retour aan te kondigen. Bij het terugsturen via post is de klant zelf volledig verantwoordelijk voor de verzendingskosten. De voorwaarden om een bestelling terug te sturen en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop. Bij het terugsturen van een product zal Wellens Men binnen de 14 dagen het betaalde bedrag terugstorten. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wilt kunnen terugsturen via post, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren samen met alle geleverde toebehoren en in de originele staat, rekening houdend met onze instructies hieronder. Als de door ons geleverde goederen een beveiliging of verzegeling dragen en deze is beschadigd of verwijderd, nemen wij de goederen niet terug. Dit om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne


Zullen in geen geval teruggenomen worden

  • Artikelen waarvan de beveiliging is verbroken deze kunnen niet teruggestuurd worden om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne.
  • Gedragen artikelen of gewassen artikelen
  • Schoenen met (licht) beschadigde zolen
  • Artikelen zonder oorspronkelijke verpakking
  • Artikelen en schoenen waarvan toebehoren zoals zolen, veters, extra zakjes ontbreken

Wanneer wij uw retour goed hebben ontvangen doen we al het mogelijke om het door u betaalde bedrag zo snel mogelijk terug te storten.
Het product dat je terugstuurt moet voldoen aan alle voorwaarden. (in nieuwe staat, niet gedragen of gewassen en voorzien van ons beveiligingslabel…)
Enkel het werkelijk betaalde bedrag wordt terugbetaald.

Je kan een bestelling retourneren tot 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Tijdens de eindejaar periode hanteren wij een langere retour termijn van 21 Dagen.

Wanneer wij uw retour goed hebben ontvangen doen we al het mogelijke om het door u betaalde bedrag zo snel mogelijk terug te storten.
Het product dat je terugstuurt moet voldoen aan alle voorwaarden. (in nieuwe staat, niet gedragen of gewassen en voorzien van ons beveiligingslabel…)
Enkel het werkelijk betaalde bedrag wordt terugbetaald.

Hiervoor dient u het retourformulier correct in te vullen.

Bij het terugzenden van een product liggen de gehele verzendkosten bij de consument zelf. Wanneer u komt ruilen in de winkel is dit volledig gratis.

Klantenservice

Om je aan te melden als nieuwe klant klik je op ‘registeren’.
Vervolgens vragen we je om een aantal gegevens aan te vullen om je registratie volledig te maken.
Telkens wanneer je een bestelling plaatst heb je de mogelijkheid om je gegevens aan te passen en om een nieuw leveringsadres toe te voegen of een bestaand adres aan te passen.

Zodra je bestelling geplaatst is en je betaling bevestigd, ontvang je een e-mail met een overzicht van je bestelling.
Je ontvangt een volgende e-mail zodra je pakket klaar ligt voor verzending.

Bij sommige artikelen vind je een link naar een maattabel.
Deze tabel helpt u om de juiste maat te kiezen.

Dit kan u door een mail te versturen naar klantenservice@wellensmen.be of te bellen naar 014.21.14.41 tijdens de onderstaande openingsuren.

Maandag: 13.00u tot 18.00u
Dinsdag tot vrijdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zaterdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zondag: 09.30u tot 12.00u
Feestdagen gesloten

Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je een nieuw wachtwoord aanvragen.
Hiervoor kies je ‘Je wachtwoord vergeten?’ onder het tabje ‘wachtwoord.
Je ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

U kan onze klantenservice contacteren door te mailen naar klantenservice@wellensmen.be of te bellen naar +32(0)14 21 14 41 tijdens de onderstaande openingsuren;

Maandag: 13.00u tot 18.00u
Dinsdag tot vrijdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zaterdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zondag: 09.30u tot 12.00u
Feestdagen gesloten

 

Klantenservice

Tel:+32 (0)14 21 14 41

E-mail:klantenservice@wellensmen.be

Ons Assortiment

Wij hebben een professionele fotostudio om foto's te maken van alle producten.
De kleur/pasvorm die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur/pasvorm van het artikel.
Wij doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt

Wellens Men verkoopt voornamelijk exclusieve merken waardoor er vaak slechts één artikel per maat beschikbaar is.
Wanneer de artikel(len) die u bestelde, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de winkel voorrang.
Pas wanneer u een bevestigingsmail van ons heeft ontvangen, zijn de artikelen definitief van u.
Wanneer producten niet meer voorradig zijn, ontvangt u hierover een mail.
Wij storten het door u betaalde bedrag dan zo snel mogelijk terug.

Klachten

Dit kan u door een mail te versturen naar klantenservice@wellensmen.be of te bellen naar +32 (0)14 21 14 41 tijdens de onderstaande openingsuren.

Maandag: 13.00u tot 18.00u
Dinsdag tot vrijdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zaterdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zondag: 09.30u tot 12.00u
Feestdagen gesloten

Wij hopen uiteraard altijd dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via de contactgegevens vermeld in artikel 1 tijdens de onderstaande openingsuren:

Maandag: 13.00u tot 18.00u
Dinsdag tot vrijdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zaterdag: 09.30u tot 18.00u doorlopend
Zondag: 09.30u tot 12.00u
Feestdagen gesloten

We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar Boek VI van het Belgische Wetboek van Economisch Recht. Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Wellens Men is bereid om een geschil op te lossen via een alternatieve geschillenbemiddeling hetzij via bemiddeling of arbitrage. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: www.ec.europa.eu/odr.

Wettelijke garantie

  • Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product.  Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande wetten.
     
  • Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed die al bij de levering aanwezig waren, tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen.
     
  • Voor zover dit mogelijk en redelijk is, hebt u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.
  • Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden zal u zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.
Kon je het antwoord dat je zocht niet vinden? Contacteer ons